czwartek, 11 lutego 2016

Mydła naturalne :)

Ta sytuacja kiedy stoisz w drogerii (Rossmann, Natura, Hebe itd.) przed tuzinem półek, widzisz kolorowe opakowania, nazwy których często nie rozumiesz, piękne promocje zachęcające do zakupu i Twoje zakłopotanie bo nie wiesz co wybrać do codziennego oczyszczania twarzy a obecny kosmetyk jest na wykończeniu....znasz to? Ja też :) Kiedyś nie zastanawiałam się nad składem kosmetyku, nad tym co mi rzeczywiście pomoże a co zaszkodzi i spowoduje wysyp na skórze...I to był pierwszy ogromny błąd! Niestety cera trądzikowa jest cerą trudną i bardzo wrażliwą na sporo składników. Dlatego przedstawię Ci naturalną alternatywę dla żeli myjących jaką są naturalne mydła. Bazują one na naturalnych składnikach, bez parabenów, SLS czy innych składników, które szczególnie naszą cerę trądzikową zapychają. Wszystkie mydła, które będę opisywać w tym poście były dosłownie wypróbowane na mojej skórze :)


1. Mydło dziegciowe 

Mydełko uzyskuje się z zewnętrznej kory brzozy. Działa przede wszystkim antybakteryjnie i ma bardzo pozytywny wpływ na stan skóry. Jestem w trakcie używania tego mydła juz od 3 miesięcy.  Dałam go jako pierwsze, ponieważ jest to najlepsze mydło jakie w życiu miałam. Będę teraz zupełnie szczera, ponieważ mydło nie pachnie za przyjemnie. Jednym słowem jest mega śmierdzielem! Próbując opisać zapach to jedyne co przychodzi mi na myśl to wędzarnia serów bądź wędlin, bardzo ostry, słony zapach. Ale spokojnie :) Po zetknięciu ze skórą, zmyciu i wytarciu zapach kompletnie zanika także nikogo tym zapachem nie zmusisz do ucieczki! Po regularnym stosowaniu już było widać różnicę, cera robi się miękka, zmniejsza powstawanie pryszczy, liczne ranki, przebarwienia szybciej znikają. Mydło jest bardzo wydajne i tanie! Kosztuje w granicach 5 - 6 zł! Jeśli rozważasz zakup tego mydełka bądź akurat preparat do mycia twarzy Ci się kończył to jak najbardziej polecam ten produkt. 

2. Mydło Dermaglin - Zielona Glinka Kambryjska + Len

Mydło bazuje na Zielonej Glince Kambryjskiej. W swoim składzie zawiera również len, który jest cenny ze swojego bogactwa w kwasy tłuszczowe Omega 3-6-9, które są odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniego poziomy nawilżenia. Mydełko bardzo dobrze się sprawdza na cerze trądzikowej. Łagodzi trądzik, nie podrażnia, ładnie rozjaśnia skórę. Jedynym minusem jest, że troszkę wysusza skórę, ale przy dobrym kremie nawilżającym ma to małe znaczenie. Jest bardzo wydajne, można używać go również do mycia całego ciała, dzięki czemu wspomaga przy leczeniu trądziku na plecach czy dekoldzie. Bardzo polecam, byłam zadowolona z efektów przy regularnych stosowaniu, które też już było widać po tygodniu używania :) Polecam!

3. Mydło Aleppo 

I kolejne mydełko naturalne, można powiedzieć, że jest to antyk, dziadek wszystkich mydeł! To ono zmieniło moje postrzeganie na świat! Okey. Na pielęgnację! Mydełko posiada 2 aktywne składniki Olej laurowy i oliwę z oliwek, które działają cuda na skórze. Mydło bardzo dobrze nawilża, oczyszcza, nie pachnie jakoś cudownie ale zapach nie należy do tych najgorszych :) Można go używać do mycia, twarzy, całego ciała jak i włosów! U mnie przy myciu włosów się nie sprawdziło, bardzo mi przetłuścił. Ale na twarzy jak najbardziej się sprawdził, były spore efekty i pomimo swojej ceny i bólu kieszeni w portfelu (ok 30 - 35 zł) byłam zadowolona i sprawiło, że pokochałam mydła naturalne :)

Przepraszam za brak zdjęć w poście, następnym razem już postaram się także wizualnie pokazywać produkty! :) 
Używałaś/eś któryś z tych produktów? Jeśli tak to jaka jest Twoja opinia? :)


2 komentarze:

  1. Niestety nie używałam żadnego z nich, właśnie jestem na etapie rozglądania się za tymi naturalnymi, dlatego też chciałam zapytać czy te wszystkie mydełka o których piszesz są dostępne w Rossmannie czy tego typu podobnych drogeriach? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie...W Rossmannie jest dostępne mydełko Dermaglin tylko :( Mydło dziegciowe zakupiłam na allegro za parę złotych, a Mydło Alleppo w sklepie z naturalnymi kosmetykami :)

    OdpowiedzUsuń